Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Nowy Sącz z ofertami na elektryki z ładowarkami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
13-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Nowy Sącz z ofertami na elektryki z ładowarkami
fot. MPK Nowy Sącz
MPK w Nowym Sączu ma już oferty w ponowionym przetargu na zakup pięciu krótkich autobusów elektrycznych. Wraz z pojazdami dostarczone mają zostać ładowarki.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu zamierza zakupić autobusy o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania. Przewoźnik chce pozyskać pięć autobusów. Długość pojazdów określono w przedziale od 8 do 10,62 metra. Konstrukcja autobusów ma zagwarantować co najmniej 10 lat eksploatacji przy średnim przebiegu 60 tys. kilometrów rocznie. Niska podłoga jest wymagana na długości minimum pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami.

Na zamówienie przygotowano 15,03 mln zł brutto. W przetargu wystartowało wyłącznie dwóch oferentów, którzy w dodatku nieznacznie wykroczyło z cenami poza budżet zamawiającego. Najtańszą ofertę złożył MAN z ceną 15,86 mln zł. Druga oferta pochodzi od firmy PT Wanicki z Mogilan z ceną 16,7 mln zł. Wybór wykonawcy nastąpi po analizie ceny (60 proc.), paramentów technicznych (30 proc.) oraz okresu rękojmi i gwarancji (10 proc.).

Wśród parametrów technicznych zamawiający będzie punktował takie aspekty jak zużycie energii elektrycznej kWh na 1 km, rodzaj zawieszenia przedniego, podatność serwisowo-obsługowa poszycia bocznego i szyby przedniej, układ drzwi wejściowych, materiał konstrukcji podwozia i nadwozia, sposób uruchamiania pojazdu, odzysk energii. Pojemność pojazdu, wysokość podłogi, rozwiązanie układu smarowania.

Pojemność pojazdów określono w zamówieniu na 55 osób. Dla 15 ma się znaleźć w środku miejsce siedzące. Jedno miejsce przeznaczone będzie dla osoby na wózku. Cztery siedzenia powinny być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wejście do autobusu zapewnią co najmniej dwie pary podwójnych drzwi. Rozszerzenie tego parametru będzie dodatkowo oceniane przez zamawiającego w przetargu. W środku standardowo znajdzie się dla pasażerów system klimatyzacji i ogrzewania. Nie zabraknie systemu zliczania pasażerów, monitoringu i systemu informacji pasażerskiej.

MPK w Nowym Sączu określiło, że pojazdy mają być napędzane wyłącznie centralnym silnikiem elektrycznym. Będzie on umieszczony w podwoziu i ma współpracować za pośrednictwem wału napędowego z mostem napędowym. Moc silnika ma wynosić minimum 150 kW. Na jednym ładowaniu każdy pojazd ma przejechać minimum 250 km. Maksymalny czas ładowania baterii określono na 8 godzin.

Wraz z pojazdami dostarczone mają zostać także dwie dwustanowiskowe ładowarki plug-in. Zamawiający planuje ich montaż w zajezdni. Ich moc określono na łącznie 120 kW, co daje po 60 kW na jedno stanowisko. Dodatkowo zakupiona zostanie jedna ładowarka mobilna o wolnym ładowaniu o mocy maksymalnej 60 kW. Łącznie zaplanowano 5 punktów ładowania autobusów zeroemisyjnych.

Minimalny okres gwarancji określono na 36 miesięcy na autobusy i 60 miesięcy na ładowarki. Termin realizacji zamówienia określono na 15 miesięcy.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy Sącz z trzema ofertami na autobusy CNG. Autosan najtańszy

Przestrzeń

Nowy Sącz kupuje autobusy CNG

Komunikacja

Nowy Sącz kupuje autobusy CNG

Witold Urbanowicz 20 grudnia 2019

Nowy Sącz decyduje się jednak na elektrobusy Ursusa

Komunikacja

Nowy Sącz decyduje się jednak na elektrobusy Ursusa

Witold Urbanowicz 25 września 2018

Nowy Sącz. Drogie oferty w przetargu na elektrobusy

Komunikacja

Nowy Sącz kupuje elektryki z systemem ładowania

Przestrzeń

Nowy Sącz kupuje elektryki z systemem ładowania

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2018

Zobacz również:

Nowy Sącz z trzema ofertami na autobusy CNG. Autosan najtańszy

Przestrzeń

Nowy Sącz kupuje autobusy CNG

Komunikacja

Nowy Sącz kupuje autobusy CNG

Witold Urbanowicz 20 grudnia 2019

Nowy Sącz decyduje się jednak na elektrobusy Ursusa

Komunikacja

Nowy Sącz decyduje się jednak na elektrobusy Ursusa

Witold Urbanowicz 25 września 2018

Nowy Sącz. Drogie oferty w przetargu na elektrobusy

Komunikacja

Nowy Sącz kupuje elektryki z systemem ładowania

Przestrzeń

Nowy Sącz kupuje elektryki z systemem ładowania

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5